Filtr powietrza w samochodzie jest niezmiernie istotnym elementem. Dzięki niemu powietrze dostające się do silnika, służące do tworzenia mieszanki paliwowej do spalania w cylindrach, jest odpowiednio oczyszczone. Taka operacja jest absolutnie konieczna, ponieważ piasek i kurz spowodowałby bardzo szybkie zniszczenie powierzchni cylindrów, co doprowadziłoby do poważnej awarii silnika i konieczności jego remontu. Filtr musi też jednak zapewniać niskie opory przepływu powietrza i filtry K&N właśnie takie warunki zapewniają.
Montaż akcesoryjnego filtra powietrza
Chcąc podnieść jakość filtrowanego powietrza zaciąganego przez silnik spalinowy naszego samochodu, warto wybrać filtr który ma najlepsze właściwości oczyszczające. Tradycyjne wkłady wykonane ze specjalnego papieru lub bawełny nie są najlepszym wyjściem z sytuacji, ponieważ przepuszczają pewną cześć drobinek kurzu, pyłu czy nawet piasku. Dodatkowo po latach pojawiają się w nich perforacje, które znacznie pogarszają jakość filtrowanego powietrza. Filtry K&N są filtrami mokrymi, co oznacza że przed ich instalacją są nasączane specjalnym olejem. Specyfik ten ma za zadanie zatrzymywać wszelkie zanieczyszczenia, co czyni o wiele lepiej niż zwyczajny wkład papierowy bądź bawełniany. Natomiast materiał z którego wykonany jest sam filtr jest o wiele grubszy, dzięki czemu nie ma ryzyka powstawania w nim perforacji. Właśnie dlatego z filtrów K&N korzystają chętnie osoby, które poruszają się bardzo mocnymi i wysilonymi pojazdami, gdzie silnik musi mieć doskonale oczyszczone powietrze.
Filtr stożkowy sposobem na większą moc
Zapewne każdy kierowca na pewnym etapie użytkowania samochodu chciałby nieco podkręcić moc silnika. Niestety nie jest to prosta rzecz do wykonania, jednak możemy zauważalnie polepszyć osiągi stosując stożkowy filtr K&N. Wynika to z tego, że ma on bardzo niskie opory przepływu powietrza, co ma znaczenie zwłaszcza w przypadku silników wolnossących zarówno benzynowych jak i diesla. Niższy opór w układzie ssącym powoduje, że silnikowi łatwiej pobierać powietrze podczas suwu ssania, co przekłada się finalnie na większą moc jednostki napędowej. Bardzo ważne w takiej sytuacji jest to, by filtry K&N były montowane w dużej odległości od źródeł ciepła, takich jak blok silnika, głowica czy kolektor wydechowy. Jeżeli pod maską nie ma miejsca na dobrą lokalizację filtra stożkowego, można zakupić specjalną obudowę w której będzie on umieszczony. Dzięki temu silnik nie będzie zaciągał gorącego powietrza, mniej bogatego w tlen niezbędny do efektywnego spalania.